Používáme cookies a podobné technologie v nezbytném rozsahu pro správnou funkci webu.

Před procházením našich stránek se můžete seznámit s prohlášením o ochraně vašich osobních dat.


Ekopress

0
 
 

Výběr titulů
Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu

Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu

1. vydání

Tahal Radek


Cena: Kč 290

Dostupnost: skladem



Vydavatel: C.H. Beck

Vyšlo: 2015/10

ISBN: 978-80-7400-585-5

EAN: 9788074005855

Stran: 112

Rozměr: A5

Provedeni: Měkká vazba

Marketingový výzkum je disciplína, která pomáhá poznávat trh i jeho jednotlivé části. Výsledky výzkumu pak slouží jako východisko při manažerském rozhodování, v akademické oblasti jsou zase důležitým zdrojem poznatků pro odborné studie. Metody marketingového výzkumu nachází uplatnění nejen v oblastech ryze ekonomických, ale i ve státní správě a v různých zájmových sdruženích. Učebnice se věnuje první fázi marketingového výzkumu, tedy sběru dat. Jedná se totiž o činnost, která zásadním způsobem rozhoduje o úspěšnosti celého výzkumu. Pokud bychom ji podcenili, mohly by se další fáze výzkumu stát jen analýzou nepřesných údajů, a mohlo by se tak dojít ke zcela zkresleným závěrům. Kniha přehledným a systematickým způsobem seznamuje čtenáře s metodami a technikami sběru marketingových dat. Klíčová část se zabývá metodikou tvorby výběrových souborů. Jsou popsány a vysvětleny postupy aplikace náhodného výběru, systematického, kvótního a stratifikovaného výběru. Je ukázáno, jak v reálném marketingovém prostředí tyto znalosti aplikovat. Jsou také přiblíženy základní principy pro vytvoření dotazníku, jsou uvedeny typy otázek a způsob jejich jazykové a logicky správné formulace. Stranou nezůstává ani metoda sběru informací prostřednictvím pozorování a experimentu. Pozornost je věnována i výzkumům kvalitativním. Je vysvětlen proces rekrutace respondentů, příprava scénáře pro kvalitativní rozhovor, zásady vedení skupinové diskuze i individuálního rozhovoru. Jsou objasněny techniky, které se pro získání kvalitativního typu informací používají. Přiblíženy jsou také moderní metody získávání primárních informací založené na pokročilejších technologiích, např. neuromarketing či face tracking. Na závěr jsou stručně zmíněny také národní výzkumné projekty „Maloobchodní audit“, „Panel domácností“ a měření sledovanosti médií, s cílem vysvětlit jejich praktické uplatnění a využití výsledků v marketingové praxi. Poslední kapitola se zabývá etikou v marketingovém výzkumu. K jednotlivým pasážím jsou přiřazeny i reálné příklady z výzkumné praxe.
Od stejného autora
Podobné tituly

1 / 6

Zákazník náš protivník nebo partner?
Zákazník náš protivník nebo partner?
1. vydání
Geffroy Edgar K.

Kč 250  (běžná cena)
225  (sleva 10 %)

Vliv globalizace na marketing destinace cestovního ruchu
Vliv globalizace na marketing destinace cestovního ruchu
Kiraľová Alžbeta, Straka Ivo

Kč 340  (běžná cena)
296  (sleva 13 %)

Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku
Základy marketingu a marketingové komunikace v sociálním podniku
Koudelková Petra

Kč 230  (běžná cena)
207  (sleva 10 %)

Království značky
Království značky
Největší omyly a úspěchy všech dob
Haig Matt

Kč 356  (běžná cena)
320  (sleva 10 %)

Marketingové řízení památkových objektů
Marketingové řízení památkových objektů
Dostál Petr, Černá Jitka, kolektiv

Kč 269  (běžná cena)
242  (sleva 10 %)