Kniha je koncipována jako vysokoškolská učebnice monografického charakteru s primárním zacílením na sféru pregraduální a postgraduální přípravy učitelů ekonomických předmětů, na segment manažerů vzdělávání a lektorů z praxe dalšího vzdělávání, přiměřeně též na přípravu doktorandů a začínajících akademických pracovníků a sekundárně na širokou sféru interesentů v decizní sféře vzdělávání včetně všech zájemců o hlubší vhled do teorie vzdělávání. Autoři navazují na systematický model didaktického systému a jeho teoreticko-metodologické rozpracování v prvním tištěném vydání, modernizují jej aktualizací v duchu nové legislativy, soudobých relevantních trendů vzdělávání v mezinárodním rozměru, moderních koncepcí vzdělávání, perspektivních vzdělávacích strategií spojených s digitalizací, sdílením zdrojů, evaluačními procesy a řízením kvality ve vzdělávání, aktivizujících edukačních a učebních stylů a inovativních přístupů ke konstrukci modelů řízení výuky, přiléhavých aktuálním potřebám vzdělávací praxe a zaměstnavatelů.