©EKOPRESS
Michael Porter jasně a srozumitelně

Michael Porter jasně a srozumitelně

O konkurenci a strategii

Joan Magretta

Vyšlo: 2012

Provedení: pevná vazba, B5

Stran: 232

Vydavatel: Management Press

ISBN: 978-80-7261-251-2

429,–  běžná cena
Kč 386,–  sleva 10 %

Odkaz koš


Kniha je určena především těm čtenářům, kteří si myslí, že již „Portera znají“ – znají některé z jeho koncepcí, ať už to jsou konkurenční výhoda, hodnotový řetězec, pět sil nebo nejnověji pět kritérií (testů) dobré strategie. Ačkoli Michael Porter začal své převratné myšlenky publikovat již před více než třemi desítkami let, nikdo (ani on sám) se dosud nepokusil všechna jeho (svá) koncepční východiska a metodické rámce poskládat a uspořádat v jediný integrovaný celek. Zmíněného úkolu se ujala až Joan Magretta v této hutné, ale přehledné a poměrně stručné knize. Při práci na ní se autorka mohla opřít o bezvýhradnou podporu Michaela Portera – a podařilo se jí podat cennou syntézu jeho díla, uvést jeho základní pojmy do vzájemných souvislostí a co je nejdůležitější – dokázala je uvést do souvislostí s každodenními skutečnostmi, jimž jsou vystavováni manažeři v praxi. Nepochybným základem všech dnešních úvah o konkurenci (konkurenčním prostředí) a strategii jsou metodické rámce a pojmy, které vypracoval Porter. V široké míře jsou dnes používány manažery po celém světě. Jak ovšem autorka zdůrazňuje, Porterovy koncepce jsou často vykládány nesprávně, často dochází i k jejich nesprávným aplikacím. Vlastní rozsáhlé zkušenosti s podnikatelským prostředím autorce dovolují rozpoznat nejen hodnotu, živost a aktuálnost Porterova díla, ale i ony nejběžnější případy nepochopení, k nimž patří i velice rozšířené a nebezpečné přesvědčení, že cílem a smyslem konkurence, resp. konkurenčního jednání je „být nejlepší“. Jděte však k jádru Porterových myšlenek a bude vám zřejmé, že takové úsilí rozpoutává soutěž, která nevyhnutelně vede k neúspěchu, závod, jenž končí v ekonom